۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۳۴

بلک:

فعالان قرآنی در خوزستان تجلیل می شوند

فعالان قرآنی در خوزستان تجلیل می شوند

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری همایش تقدیر از فعالان قرآنی خبر داد و گفت: فعالان قرآنی استان که در ماه رمضان در زمینه ترویج قرآن همکاری داشته اند، توسط این اداره تجلیل می شوند.

حجت الاسلام محمد حسین بلک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی این سازمان 63 زیرفصل فعالیت در بخش قرآن را در دست برنامه دارد.

وی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اعزام بیش از دو هزار مبلغ به سراسر استان، برگزاری 500 جلسه تفسر قران کریم، توزیع 30 هزار جلد قرآن کریم، برگزاری محافل قرآنی و پخش ترتیل خوانی 30 جزء از قرآن کریم از شبکه خوزستان از جمله برنامه های این اداره در ماه رمضان بوده است.

بلک با اشاره به اینکه بهره مندی تمام شهرستانها و مناطق محروم از فعالیتهای قرآنی از مهمترین تلاشهای این سازمان بوده است، افزود: در ماه رمضان مبلغان به مناطق مختلف روستایی و شهری از جمله اهواز، آبادان، دزفول، شادگان، شوشتر و دشت آزادگان اعزام شدند.

وی همچنین به برنامه ریزی برای چاپ 40 هزار جلد قرآن کریم در استان در سال جاری با اعتبار 200 میلیون تومان، گفت: در ماه رمضان 30 هزار جلد چاپ و بین مساجد توزیع شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری محفل بزرگ انس با قرآن کریم و استقبال فراوان از این محفل اظهار کرد: این محفل که برای نخستین بار در مصلای شهر اهواز و به مدت پنج روز برگزار شد با استقبال بی نظیر مردم همراه بود.

وی با بیان اینکه توجه به فعالیتهای قرآنی بهترین راه برای تقویت مبانی و ارزش‌های دینی است، افزود: حمایت از فعالان قرآنی در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی قرار دارد و به این منظور همایش تجلیل از فعالان قرآنی که در ماه رمضان نسبت به اشاعه و توسعه فرهنگ قرآنی در استان اقدام کرده اند، برگزار می شود.

بلک با اشاره به موفقیتهای قرآنی کسب شده در استان خوزستان گفت: خوزستان در آخرین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم موفقیتهای زیادی کسب کرد که کسب رتبه نخست این دوره از مسابقات توسط قاسم مقدمی کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از مهمترین این موفقیتها است.
کد خبر 1688353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha